Dag 23: De lange rit naar huis

Om 9 uur zijn we klaar om de deur uit te gaan. De koffers zitten weer dicht, paspoorten hebben we bij de hand. Maar omdat we pas om 14.05 uur vertrekken, hebben we geen haast.

We gooien de koffers in de auto en rijden maar weer naar First Watch voor ontbijt. Als we daar bijna zijn, komen we erachter dat we vergeten zijn om uit te checken. Eigenlijk willen we ook helemaal niet weg hier. Dat blijkt wel.

Het ontbijt is zoals altijd weer erg lekker. De koffie is wat minder, maar dat komt op het vliegveld wel weer goed.

Na het ontbijt rijden we terug naar het resort waar Monique alsnog gaat uitchecken. Dan gaan we op weg naar het vliegveld. We rijden lekker door, tenslotte is het zaterdag en rustig op de weg, als ik ineens bedenk dat we de auto nog moeten aftanken.

Snel zoeken we een tankstation op, dat gelukkig aan de overkant blijkt te zitten, en voor de laatste keer gooi ik ‘m vol. Dit is ook meteen de duurste tankbeurt van de vakantie. Er gaat net geen 20 gallon in en ik moet daarvoor 64 dollar betalen. Ik blijf me verbazen over de benzineprijs hier.

Dan rijden we door naar het vliegveld. We rijden naar Hertz, parkeren de auto, pakken onze laatste spullen en met een ‘stuur de eindafrekening maar per mail’, gaan we op weg naar de bus die ons verder zal brengen.

De chauffeur staat al naar ons te zwaaien en nog voordat we er zijn, heeft hij de koffers al overgenomen. Meteen als we ingestapt zijn, rijdt ie weg. Dat gaat lekker.

Op het vliegveld nemen we de koffers weer over, geven de man onze laatste dollars en lopen naar binnen. We hebben gisteren al via de telefoon ingecheckt, dus we kunnen meteen bij de bagage dropoff aansluiten.

Ook dat gaat supersnel en voordat we het weten, lopen we naar de controle. En ook hier is het rustig. Het valt op dat iedereen aller vriendelijkst is. Dat hebben we wel eens anders mee gemaakt.

Dan hebben we alles gehad en kunnen we op zoek naar een goede bak koffie. Dat lukt bij de Starbucks, waar ik weer 2 dubbele espresso’s haal en voor de laatste keer een pumpkin scone.

De tijd gaat gelukkig snel en voordat we het weten kunnen we boarden voor de vlucht naar Minneapolis.
Die vlucht gaat snel, het is ook maar een uurtje of 3 en dan staan we weer aan de grond.

Dan wordt het wachten op de vlucht naar Amsterdam. We hebben zo’n 2,5 uur te doden voordat we weer kunnen boarden. We lopen wat rond en besluiten en hapje te gaan eten bij de Chilly’s.

Daarna kopen we nog wat water en dan gaan we wachten tot we kunnen boarden. Dat blijkt hier met gezichtsherkenning te gaan. Men vraagt wel of je je boardingpass en paspoort bij de hand wil houden, maar die hebben ze bij veel mensen helemaal niet nodig. Het lijkt ook veel sneller te gaan.

Helaas is dat met de vlucht niet het geval. Die duurt uuuuuuren… Maar met wat films en series komen we de tijd wel door. Helaas, slapen lukt weer niet. Maar dat gaan we de komende dagen wel inhalen.

Een half uur eerder landen we op Schiphol, waar het regent. Zodra we het vliegtuig uit komen, voelen we de kou al. Ik heb nu al weer zin om terug te gaan. Gelukkig liggen de eerste plannen alweer klaar. We zullen zien welke het gaan worden.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.