Dag 11: Van Yellowstone National Park naar Grand Teton National Park

Posted on 16 september 2011 door Sandrah

Iets voor 7.30 uur staat Monique naast haar bed en besluit dat het tijd is om op te staan! Ik blijf nog lekker liggen, terwijl zij haar ding doet, maar dan komt toch echt het moment dat ik ook aan de bak moet.

We zijn supersnel vandaag, want om 8 uur is de auto weer volledig ingeladen en rijden we naar het hotel. Ik ga vast uitchecken (en schrik me te pletter van de rekening) en Monique gaat vast in de rij staan voor het ontbijt. We hebben besloten om vandaag een lekker ontbijtbuffet te doen. We hebben geen brood meer en eigenlijk weten we niet of de winkels nog wel open zijn in deze tijd van het jaar. We kunnen dus maar beter zorgen voor een goedgevulde maag!

Na het ontbijt gaan we op weg naar Norris Geyser Basin. Daar wil Monique nog graag heen. Vraag me niet waarom ze daar gisteravond pas mee kwam, want ik geloof dat we er al zeker 3 keer voorbij gereden zijn. Gelukkig vind ik het niet erg om te rijden, dus gaan we er nog maar een 4e keer naar toe.

Langs de Yellowstone rivier hangt veel mist, soms hebben we niet meer dan 150 meter zicht en we verbazen ons erover dat mensen zonder verlichting blijven rijden. Ook in Hayden Valley hangt een gigantische dichte mist en ik ben blij dat we vanmorgen niet om 6 uur zijn opgestaan om wildlife te gaan kijken. We hadden namelijk niet veel gezien.

Aangekomen bij Norris Geyser Basin valt ook dit een beetje tegen. Sommige poelen zijn wel mooi gekleurd, maar de overweldigende stank en de vieze walm van de stoom vind ik verschrikkelijk! Toch lopen we de hele trail van zo’n anderhalve mijl en pas op het laatst heb ik door dat als we aan het begin van de trail gewoon rechtdoor waren gelopen, dan hadden we meteen het mooiste gedeelte gezien!

Dooie boom in Norris Geyser Basin

Steamboot geyser

Na ongeveer een uurtje is het tijd om afscheid te nemen van Yellowstone NP en gaan we op weg naar Grand Teton National Park. Dit park grenst praktisch aan Yellowstone NP.
Na een paar uurtjes zijn we bij Colter Bay en daar besluiten we te gaan lunchen langs Jackson Lake. Het is een idyllisch plaatje hier, alleen jammer dat het opnieuw zo heiig is.

Jackson Lake in Grand Teton NP

Na de lunch rijden we Colter Village is. Ook dit is een combinatie van tentsites, camper sites, hotel, cabins, restaurants en wat winkels. We nemen een kijkje in de giftshop en gaan dan naar het Visitor center. Monique haalt een kaart en het, voor ons bekende, krantje over het park en dan lopen we door de tentoonstelling over de Indianen. Erg interessant!

Het is inmiddels bijna 16 uur en we gaan kijken of we al kunnen inchecken. Dat kan en al snel komt Monique met de sleutel naar buiten. We hebben in dit park een cabin voor 2 nachten en ik bedenk me dat we beter 1 nacht hier hadden kunnen boeken. Het mooiste gedeelte ligt wat zuidelijker, dus het had handiger geweest om ook daar de 2e nacht te verblijven. Maar helaas, het is niet anders.

Als we de auto hebben uitgeladen, gaan we weer op weg. Ik vraag Monique waar ze heen wil en zij wil wel terug naar het meer om daar een beetje te relaxen. We nemen ieder een Pepsi mee en gaan dan bij een picknicktafel zitten. We willen nog wel even pootje baden, maar het zijn allemaal kiezelstenen hier en daar kunnen onze tere voetjes niet zo goed tegen. Dat doen we morgen wel. Misschien krijgen we wel echt lef en gaan we zwemmen in het ijskoude water!

We bedenken wat we morgen willen gaan doen. Het valt ons op dat de waarschuwingen voor beren nog een stukje opgeschroefd worden in dit park. De waarschuwingen zijn duidelijker en het zijn er veel meer dan in Yellowstone NP of Glacier NP. We voelen ons dus niet op het gemak om hier fijn te gaan wandelen. Daarbij heeft Monique in de (zeg maar) campingwinkel gehoord dat ze nog maar 1 bus berenspray op voorraad hadden. Niet dat wij dat willen kopen, maar het zegt wel iets. We besluiten dus om het lot niet te tarten en de beren niet op te gaan zoeken.

Na een tijdje rijden we terug naar de cabin, zetten daar de auto neer en gaan lopend richting het restaurant, waar Monique geniet van een heerlijke regenboog forel en ik van een buffalo steak!

Een reactie op Dag 11: Van Yellowstone National Park naar Grand Teton National Park

1. Sandrah zegt:

Monique zegt:

22 september 2011 om 11:00 AM (bewerken)

Pfff wijs besluit denk ik

Beantwoorden

Truus en Leo zegt:

22 september 2011 om 6:52 PM (bewerken)

Geweldig om weer jullie verhalen te lezen.
    Fijne laatste dagen in jullie geliefd America !!,!

Beantwoorden

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.